یونسکو خواهان ممنوعیت جهانی استفاده از تلفن های هوشمند در مدارس

یونسکو خواهان ممنوعیت جهانی استفاده از تلفن های هوشمند در مدارس

یونسکو خواهان ممنوعیت جهانی استفاده از تلفن های هوشمند در مدارس

به گزارش مدل کودک، گزارش جدید سازمان ملل سفارش کرده است که برای مقابله با تشکیل اختلال در کلاس درس، بهبود یادگیری و کمک به حفاظت از کودکان در مقابل آزار و اذیت سایبری، استفاده از تلفن های هوشمند در مدارس ممنوع شوند.
به گزارش مدل کودک به نقل از روزنامه «گاردین»، یونسکو، آژانس آموزش، علم و فرهنگ سازمان ملل متحد اظهار داشت که شواهدی وجود دارد که نشان داده است استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه با کاهش عملکرد آموزشی مرتبط می باشد و سطح بالای استفاده از صفحات نمایش تاثیر منفی بر ثبات عاطفی کودکان دارد.
این سازمان اعلام نمود که درخواست برای ممنوعیت استفاده از تلفن های هوشمند پیام روشنی را ارسال می کند که فن آوری دیجیتال بعنوان یک کل همچون هوش مصنوعی، باید همیشه تابع «دیدگاه انسان محور» آموزش باشد و هیچگاه جایگزین تعامل چهره به چهره با معلمان نشود.
یونسکو به سیاستگذاران در مورد استقبال نادرست از فناوری دیجیتال اخطار داد و استدلال کرد که تاثیر مثبت آن بر نتایج یادگیری و کارایی اقتصادی می تواند اغراق آمیز باشد و تکنولوژی جدید همیشه بهتر نیست. همه تغییرات به منزله پیشرفت نیستند. فقط به این علت که کاری را میتوان انجام داد، به این مفهوم نیست که باید صورت گیرد.
با حرکت بیشتر یادگیری به صورت آنلاین بخصوص در دانشگاه ها، یونسکو از سیاست گذاران خواست که از «بعد اجتماعی» آموزش که در آن دانش آموزان و دانشجویان آموزش حضوری می بینند، غافل نشوند. در این بیانیه آمده است: کسانی که به تشدید انفرادی شدن آموزش اصرار می کنند، امکان دارد مفهوم آموزش را متوجه نشده باشند.
«ادره آزوله»، مدیرکل یونسکو در اینباره اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی باید برای افزایش تجارب یادگیری و برای رفاه دانش آموزان و معلمان باشد، نه به ضرر آنها. ارتباطات آنلاین جایگزینی برای تعامل انسانی نیست.
یونسکو در این گزارش اظهار داشت که کشورها باید اطمینان حاصل کنند که اهداف و اصول روشنی دارند تا مطمئن شوند که فناوری دیجیتال در آموزش مفید می باشد و از آسیب، هم به سلامت دانش آموزان و هم به صورت گسترده تر به دموکراسی و حقوق بشر جلوگیری می کند.
استفاده بیش از اندازه یا نامناسب دانش آموزان از فناوری در کلاس و خانه شامل گوشیهای هوشمند، تبلت ها یا لپ تاپ ها می تواند حواس پرتی ایجاد نماید و تاثیر مخربی بر یادگیری داشته باشد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~