روش اجرای طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی

روش اجرای طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی

روش اجرای طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی

به گزارش مدل کودک، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه توانمندسازی معلمان در جهت پیشرفت کیفی برنامه های آموزشی و تربیتی در مدارس غیردولتی تدوین و اجرایی می شود اظهار داشت: به دنبال ایجاد یک نگرش و باور در فرآیند یاددهی و یادگیری معلمان با رویکرد الگوهای آموزشی و تربیتی در مدارس هستیم.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، راهبردهای اجرایی برنامه توانمندسازی معلمان، عوامل و کارکنان مدارس غیردولتی با حضور رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش تبیین شد. احمد محمودزاده در این جلسه اظهار داشت: معلمان سرمایه های اجتماعی نظام آموزش و پرورش کشور هستند و توجه به توانمندسازی مطلوب آنان، متضمن پویایی و شکوفایی نسل آینده خواهد بود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی ضمن اشاره به اهداف تحولی در زمینه تعلیم و تربیت، اضافه کرد: توانمندسازی معلمان در جهت تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پیشرفت کیفی برنامه های آموزشی و تربیتی در مدارس غیردولتی تدوین و اجرایی می شود.
وی ضمن اشاره به نیاز سنجی های تخصصی و تعیین دروس هدف و دوره های آموزشی برای معلمان، اضافه کرد: با افزایش کیفیت برنامه های آموزشی و پرورشی و برگزاری برنامه های توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی به دنبال ایجاد یک نگرش و باور در فرآیند یاددهی و یادگیری معلمان با رویکرد الگوهای آموزشی و تربیتی در مدارس هستیم.
محمود زاده به لزوم ارتقای دانش و مهارت تدریس معلمان اشاره نمود و اظهار داشت: معلمان و مربیان در مدارس غیردولتی با گذراندن دوره های آموزشی منطبق با سیاست های راهبردی نظام آموزش و پرورش کشور باید بتوانند در جهت آموزش و تربیت جامع دانش آموزان و در همه ساحت های ششگانه همت مضاعفی کنند تا تلاش آنان منجر به کشف استعداد و خلاقیت های دانش آموزان شود.
وی با تکیه بر این که تربیت و تقویت روحیه جهادی، مبانی اعتقادی و انقلابی دانش آموزان نیازمند همگرایی فکری و توانمندی حرفه ای و تخصصی معلمان است، خاطرنشان کرد: توانمندسازی معلمان با محوریت و تفاهمنامه همکاری با دانشگاه فرهنگیان، معاونت های در رابطه با حوزه فعالیت و نقش آفرینی و مشارکت حوزه های علمیه و موسسات آموزشی در تأمین مدرس و برگزاری دوره های آموزشی در کشور اجرا خواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است؛ در این جلسه تخصصی هر یک از اعضاء کارگروه توانمندسازی معلمان به راهکار ها و برنامه های اجرایی استانی و منطقه ای در سطح کشور اشاره کردند و به تشریح و اجماع نظرات کارشناسی پیرامون روند عملیاتی برنامه توانمندسازی معلمان پرداختند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~